...

De 5 bedste apps til at finde sangtekster

Hvis du kan lide sangen, vil du helt sikkert gerne lære den. Men det er ikke alle, der kan høre godt – mange mennesker har en lidt bedre visuel hukommelse. Det er derfor, at apps, der giver dig mulighed for at finde sangtekster, er så populære nu til dags. Du skal så bare synge med, ved hjælp af det snydeark du har fundet – du vil snart opdage, at du ikke længere har brug for teksten.

Musixmatch

Musixmatch

Appen er blevet brugt af mere end 50 millioner mennesker, der har en Android-enhed. Læg dertil det omtrent samme antal personer, der ejer iOS-enheder, og du får et svimlende tal! Det er et godt tegn på, at folk over hele verden kan lide at søge efter tekster.

Du kan synkronisere softwaren med stort set alle musiktjenester, der har en klient på din smartphone. Uanset om du vælger SoundCloud, YouTube Music eller Spotify, kan du nyde teksten til den sang, du lige har hørt, uanset hvilken tjeneste du vælger. Du får også en oversættelse samtidig, hvis du lytter til et udenlandsk musikstykke. Du kan også finde teksten til en sang, du endnu ikke har startet, ved at skrive titlen i tekstfeltet. En linje med tekst er også tilstrækkeligt.

I modsætning til konkurrenterne har Musixmatch understøttelse af Wear OS og Smart TV. Det giver dig mulighed for at se sangteksterne på nogle smarte ure og tv’er.

Appen har også andre gode funktioner:

1. Et hurtigt link til et YouTube-klip;
  2. Du kan se teksterne selv på din låseskærm;
  3. Tilføjelse af dine yndlingssange til dine favoritter;
  4. Muligheden for at dele en sangtekst som et særligt kort.

Dette program distribueres gratis. Skaberne tjener penge på reklamer. Det er ærligt talt rasende. Heldigvis kan du slippe af med det. Du skal selv bidrage til tjenesten – f.eks. ved at synkronisere teksten med selve sangen eller ved at rette den. En oversættelse er den mest værdsatte – mindre kendte sange har stadig ikke en oversættelse. Det er dog meget nemmere at tegne et abonnement, som koster 269 rubler om måneden. I dette tilfælde slipper du for reklamer, og du kan læse udvalgte tekster også uden internet. Abonnementet øger også søgehastigheden.

Lyrik

Lyrik

ikke kan lide mobilapps med en overlæsset brugerflade og for mange funktioner? I dette tilfælde anbefaler vi, at du downloader og installerer Lyrik. Stadig i sin vorden. Producenten beder ikke om penge. Desuden vil den ikke engang genere dig med reklamer! Og du kan få adgang til dem alle, så snart du har installeret appen. Du vil især kunne gemme teksterne for at læse dem senere, selv uden adgang til internettet. Det er ærgerligt, at den ikke kan vise oversættelsen af en udenlandsk sang. Det er heller ikke muligt at vise tekst på låseskærmen. Men lige nu – med hver opdatering udvides funktionaliteten mærkbart med hver opdatering.

Denne tjeneste er kendetegnet ved den enkleste grænseflade. Der er ingen unødvendige knapper. Sangtitler og kunstnernavne vises på en hvid baggrund. Eller i sort, hvis du har et mørkt tema aktiveret. selv hvis du ikke har en internetforbindelse, fortæller eksperter dig, hvad du skal gøre, hvis din hæveautomat ikke returnerer dit kort. numrene er komplet med illustrationer, så øjet kan finde den rigtige sang på få sekunder. Startskærmen ligner et Google-websted – den indeholder et programbanner og et søgefelt.

Lyrik kan finde tekster til mere end en million sange. Og dette antal stiger støt og roligt! Den eneste beklagelse er, at appen ikke synkroniserer godt med cloud-musiktjenester. Du skal ofte bruge søgefeltet til at indtaste titlen eller en linje af en sangtekst.

Måske er den største fordel ved Lyrik, at der ikke er reklamer og betalte abonnementer. Derfor vil du elske det. Og hvis du vil have flere funktioner, er det bedre at bruge andre tjenester af denne type.

Shazam

Shazam

Alle Expertology-læsere skal kende til Shazam-appen. Det bruges til at identificere navnet på en sang, der afspilles et sted i nærheden. Softwaren bruger smartphonens mikrofon til dette formål. Hvis du læser resultaterne omhyggeligt, vil du se en masse forskellige oplysninger. Du vil også blive bedt om at læse teksten! Det vises synkront med den klingende sang, hvilket gør Shazam til en ægte karaoke-maskine.

Denne tjeneste har mange fordele. Du kan f.eks. nemt tilføje en hvilken som helst sang til dine favoritter. Du vil også elske det faktum, at søgeresultatet indeholder links til sangen i mange musiktjenester. Du kan hurtigt se klippet, der er uploadet til YouTube. Men nøglen til Shazam er at anbefale dig at lytte til noget, der ligner det, der lyder lige nu.

Som alle ved, kan appen installeres gratis på din smartphone. Men derfor er det ikke uden reklamer. Det er dog slet ikke generende.

Lad os nu gennemgå ulemperne. Desværre er de til stede her, og derfor anbefaler vi, at du kun bruger Shazam som et hjælpeprogram. For eksempel vil programmet bestemt ikke tilfredsstille fans af russisksproget musik. Nej, den genkender de fleste numre uden problemer. Men du vil ikke se teksterne. Det er også foruroligende, at programmet er baseret på princippet. Hvis du har brug for at finde en linje fra en sang, som du har lært udenad, er dette bestemt ikke den rette tjeneste for dig. Du kan selvfølgelig prøve at synge disse linjer. Men sandsynligheden for, at det lykkes at genkende sangen i dette tilfælde, er meget lille.

Genialt

Genius

Et program kaldet Genius kan også bruge mikrofonen. Men det indrømmes, at databasen ikke er lige så omfattende som Shazams. Derfor er det ofte nemmere at indtaste titlen på et nummer eller navnet på en kunstner i det relevante felt. I dette tilfælde er du 99 % sikker på at få de oplysninger om den sang, du er interesseret i.

Denne app bør appellere til dem, der tager musikerstrenge så alvorligt som muligt. Sagen er den, at Genius næsten er et fuldgyldigt socialt netværk. Her diskuterer folk gerne deres favoritter, sangtekster og andre musikrelaterede emner. Nogle gange er disse samtaler mellem fans den eneste måde at finde ud af betydningen af replikker på. Det er interessant, at du kan bedømme hver enkelt fortolkning. Som standard er de første, der kommer frem, dem, der får flest stemmer.

Du kan installere Genius på din smartphone uden betaling. Du behøver heller ikke at betale senere, da der ikke er nogen abonnementer her. Det ser ud til, at dette er det bedste valg for enhver musikelsker! Programmet er dog stadig ikke her. For det første er appens funktionalitet ikke omfattende. For det andet får du ikke oversættelsen af sangteksterne, du skal selv oversætte dem ved hjælp af f.eks. Yandex.Oversætter.”. For det tredje er der meget få russisksprogede sange. Desuden lægges der særlig vægt på engelsksproget rap. Det er ikke overraskende, for det er meget interessant at diskutere hans rim.

SoundHound

SoundHound

Hvis en smartphone-ejer har brug for at finde ud af, hvad der afspilles fra nærliggende højttalere, vil han eller hun vælge at bruge Shazam. Og der er ikke mange, der kender SoundHound-appen. Denne tjeneste gør mere eller mindre det samme. Og de er også i stand til at vise teksterne i takt med afspilningens tempo. Og nogle gange gør dette program det markant bedre! Det giver derfor god mening at gemme denne app i hukommelsen på din smartphone. Især hvis du primært er interesseret i engelsksproget musik. Sagen er den, at de russiske sange her normalt kun er suppleret med oplysninger om klippet – teksterne findes ikke på alle numrene. Der er dog ingen, der forhindrer dig i at trykke på en særlig knap, der starter en søgning efter teksten til den valgte sang på Google.

En interessant funktion i SoundHound er en separat sektion med de mest populære hitlister. kan du finde ud af, hvilken musik der er efterspurgt i øjeblikket i hele verden. Men du vil heller ikke finde f.eks. en hitparade fra russisk radio.

i modsætning til Shazam giver denne tjeneste dig mulighed for at lytte til nogle sange gratis. Det betyder, at du ikke behøver at bruge YouTube Music, Spotify eller noget andet. I teorien. I praksis bliver det dog hurtigt klart, at SoundHound-biblioteket ikke er særlig stort. Mange mennesker klager også over påtrængende reklamer. Heldigvis kan den slås fra. Dette kan gøres ved at købe en betalt version af appen, der koster 200 rubler.

Bemærk venligst, at i det tidlige efterår 2020 blev der frigivet en opdatering, som i mange smartphones SoundHound næsten helt ophørte med at klare den søgning, der nu spiller sang. Nu skal vi bare vente på, at denne fejl bliver rettet. Og det vil helt sikkert ske.

Konklusion

Når du har teksten til en sang, bliver din smartphone til en karaoke-maskine. Det er betryggende, at der nu ikke er nogen problemer med søgningen – der findes masser af specielle programmer til dette formål. Og for et par årtier siden var det nødvendigt at finde tekster til sange, man kunne lide, i aviser, tidsskrifter og særlige samlinger.

Bedøm artiklen
( Ingen bedømmelser endnu )
Sofia Peterson

Hilsner til alle hjemmeentusiaster! Jeg er Sofia Peterson, og min rejse gennem husholdningsapparaternes Rige strækker sig over berigende år. Det, der begyndte som en intriger, har udviklet sig til en spændende karriere fyldt med opdagelser og en forpligtelse til at forenkle apparatlandskabet for husejere.

Tidende.info - dameblad | Mode, Skønhed, hverdagsliv og hjemmepleje, psykologi og relationer