...

Anmeldelse Figurres Gzhel

Anmeldelse Figurres &  Gzhel &

Den ældgamle historie Rusland fandt sin kortlægning i Gzhel Kina. I dag inviteres disse produkter af russiske symboler, som Matryoshkam og Khokhloma. Derfor vælger de sofistikerede figurer fra Gzhel ofte som gaver til udenlandske gæster.

Særegenheder

Gzhel porcelæn plante begyndte sit arbejde tilbage 1818. Efterspørgslen efter produkter har udviklet sig i 1970’erne. Figurerne “Gzhel” på Sovjetunionen blev produceret på flere planter. Over oprettelsen af ​​sofistikerede produkter i en karakteristisk blåhvid farve arbejdede mange herrer.

Fiskeriets genoplivelse bidrog væsentligt til. OG. Bessarabova. Mange statuetter optrådte i forfatterens formularer. Og disse dage fortsætter de med at kaste.

Nu er JSC “Gzhel Porcelain Plant” en af ​​de største og udviklede virksomheder i Rusland, der fremstiller traditionelt porcelæn med et menneskeskabt koboltmaleri. Virksomheden beskæftiger hundredvis af mestere, der har oplevet arv erfaring. Teamet af specialister er trofast mod de gamle traditioner, men glæder sig over brugen af ​​avancerede produktionsteknologier. Kvaliteten forbedres konstant, produktsortimentet ekspanderer, teknologiske innovationer introduceres, kunstneriske færdigheder og mængder af varer øges.

Gzhel porcelæn er baseret på en unik hvid ler ekstraheret i den lokale region. Der er næsten ingen sand urenheder i det, takket være den høje plasticitet, er det helt tilgængeligt at brænde. Det udvindede materiale rengøres grundigt og udføres gennem alle trin, før de får glide – det flydende stof til Lowbow Porcelain Billets. På forskellige planter er der særlig teknologi og deres kosttilskud i ler.

Konsekvent kun dekoration af porcelæn – unik koboltmaling, der giver produkter genkendelige.

De vigtigste fordele ved produkter er i skønheden i udførelsen, maksimal nøjagtighed af former, speciel styrke og slidstærk. Alle Gzhel-produkter udsættes for to-trins fyring. Oprindeligt – umiddelbart efter oprettelsen af ​​emner, for at give dem stabil styrke før efterfølgende behandling. Anden gang – på produktionsstadiet, med maleri og ruder. For det første påføres koboltmaling på produktet, og efter at tallene er nedsænket i glasuret og brænder igen.

Endelig fyring giver glasur absolut gennemsigtighed, der kan sammenlignes med glas. Maleriet viser sig at beskytte glasuret, hvilket bidrager til dens slidstyrke. Porcelænprodukter skabt i Gzhel-teknologi bevares i uberørte lange år, selv med regelmæssig brug i hverdagen.

En række sovjetiske modeller

Souvenirprodukter fra Gzhel-anlægget værdsat for et ekstraordinært design, manuel maleri i blåt i hvid-hvid, symbolik og universel udførelse. En sådan til stede vil ikke forlade ligeglade kenderør af den smukke. Souvenirs fra Gzhelev er kendetegnet ved holdbarhed og forskellige former, så de er ofte indsamle dem med glæde.

Slip en serie af sjove dyr, figurer af mennesker i indenlandske scener, fade, æsker og meget mere. Siden 1930’erne. Produkterne er interessant at farverige sovjetiske plots. Siden 1940’erne, scenen er forbundet med indsamling, i særdeleshed, er om ophavsret. Især i statuetter demand. OG. Bessarabian periode af 1940’erne., samt hendes kreationer skabt i 1950’erne.

Historisk værdi repræsenterer formularer A. Ns. Azarova siden 1954: Blid hjorte, Tsarevna-frog, veneeum, pige med chickers mv.

Særlig værdi for moderne samlere er repræsenteret ved kampagne tal fra Gzheli kommunistiske periode (30-70 GG. Xx c). De søger deres samlinger til at genopbygge de gamle skulpturer skildrer arbejdere, bønder, sportsfolk og, selvfølgelig, pionerer. Bemærkelsesværdige fabelagtige historier produceret i USSR: Sne Maiden, Alyonushka med en ged, en rød hat, Ivan Tsarevitj og en grå ulv, en gammel mand og en guldfisk, Emelya med en gedde, figurer fra eventyret “Repka” sammen med farverige mus. De havde ikke blot overføre historierne – evner venlighed, gensidig bistand, ærlighed, blev beskedenhed indsat i kreationer.

Devent særlig opmærksom på de dekorative skulpturer af kunstneren. Bessarabova. Goatzok med Guses, Tit, ælling, husky – disse billeder tiltrække deres kortfattethed og udtryksfulde former.

Sjældne produkter af den sovjetiske periode: svømme hængsel, dans, en coneavoderchitsa, broderi – velkommen figurer i samlinger af elskere af elegante former. Tvillingerne – Gzhel, kosmonauter, duer, husky, bjørn, føl og heste – alle af dem er symbolikken i deres tid, allegorisk eller ironisk afspejler temperament og liv det russiske folk. Disse er anerkendte kunstværker indsamlet i fantastiske billeder og scener fra livet, transmitterende følelser og følelser af Gzhel Masters.

Moderne figurer

Moderne stil Gzheli er baseret på værker l. Ns. Azarova, N. OG. Bessaraboy og N. B. Kvitnicky. Men til gengæld til scenerne fra russiske eventyr kom tegneseriefigurer, symboler på året i juletræ legetøj og køleskab magneter, tegn fra sovjetiske film, dyr figurer, børn og voksne. Populær og efterspørgsel, som altid tematiske områder: Professions, Collectible Figurines for 2018 fodboldmesterskabet.

Populær bryllupsemne retning: smukke storkker, svaner, duer, morstal med børn og hele familier. Symboler af hjemkomfort – lapter og støvler – for held og lykke. Gaver til 8. marts – baryshni, prinsesse, dansere. Påskeattributter – Engle, Wall Cyots, Pussies, Bells, Crucifixes. Den 23. februar er kollektionerne genopfyldes med farverige helte, kaptajner, ryttere.

Må ikke gå i glemmebogen og miniature figurer af mennesker og dyr med sport opgørelse. Cobalt maleri nyde Gzhel porcelæn, som en slags charme, da den indeholder faktisk alle nuancer af blå, udtrykt i unikke mønstre. Takket være muligheden for at male porcelæn i historien så meget og talentfulde Gzhelskie håndværkere er berømte.

Bedøm artiklen
( Ingen bedømmelser endnu )
Sofia Peterson

Hilsner til alle hjemmeentusiaster! Jeg er Sofia Peterson, og min rejse gennem husholdningsapparaternes Rige strækker sig over berigende år. Det, der begyndte som en intriger, har udviklet sig til en spændende karriere fyldt med opdagelser og en forpligtelse til at forenkle apparatlandskabet for husejere.

Tidende.info - dameblad | Mode, Skønhed, hverdagsliv og hjemmepleje, psykologi og relationer